Tu znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące napraw:

 

  • Urządzenie elektroniczne zostało zalane płynem!! Co mam zrobić??
    1. Jak najszybciej należy taki sprzęt odłączyć  od wszystkich źródeł zasilania (sieć elektryczna, ładowarka, zasilacz, wewnętrzne źródło zasilania).
    2. Pod żadnym pozorem nie uruchamiać takiego urządzenia, nawet po dłuższym okresie oczekiwanie lub wysuszeniu zewnętrznym (chyba że mamy 100% pewność że płyn nie dostał się do wewnątrz urządzenia. Należy pamiętać, że notebooki nie są szczelne i przez otwory pomiędzy klawiszami lub otworami wentylacyjnymi jak również po przez gniazda typu USB, ładowania, HDMI itp. Płyn z łatwością się przedostanie.
    3. Jak najszybciej dostarczyć do serwisu w celu otwarcia urządzenia oraz dokonania niezbędnych napraw w najkrótszym czasie. Tu zwrócę uwagę że samo wysuszenie nie jest wystarczające. Po zalaniu płynami należy taką płytę PCB umyć z pozostałość po odparowaniu, oraz elementy narażone na dłuższy kontakt z cieczą z regenerować,żeby zapobiec dalszej korozji cyny i laminatu.
  • Chcę oddać sprzęt do serwisu. Jak go przygotować aby nie mieć później problemów?
    1. Jeżeli sprzęt oddawany jest w celu naprawy lub re-instalacji oprogramowania należy:
      • Sporządzić kopię zapasową ważnych danych (zdjęcia, filmy, dokumenty,bazy danych programów) na innej partycji niż systemowa lub nośniku zewnętrznym.
      • Jeżeli nie posiadamy takich umiejętność należy wskazać podczas przyjęcia do serwisu gdzie takie dane się znajdują (pulpit, moje dokumenty, w katalogu programu do edycji zdjęć) oraz  które programy należy z archiwizować.
      • Brak takich informacji lub przeoczenie istniejących miejsc pobytu plików, wiąże się z nieodwracalną utratą tych danych, za których brak serwis nie odpowiada.
    2. Jeżeli sprzęt posiada jakąś usterkę techniczną typu problem z poprawnym działaniem, na przykład zawieszanie się, resetuje, wolno pracuje,
      • Należy podczas przyjęcia do serwisu wskazać jakie występują problemy z urządzeniem. Częstotliwość ich występowania. Przy jakich czynnościach najczęściej występują np. podczas przeglądania internetu, podczas oglądania filmów lub innych czynności.
  • Mój komputer się nie uruchamia! Co mogę z tym zrobić?   Występuje pięć definicji znaczenia zdania „komputer się nie uruchamia”:
    1. Po włączaniu zasilania i przyciśnięciu przycisku nie występuje żadna reakcja ( główna definicja tego zdania)
      • należy sprawdzić czy na pewno mamy poprawnie włączone zasilanie
      • czy nasza ładowarka (przy laptopach) nie jest uszkodzona wizualnie i jeśli mamy możliwość to sprawdzić  czy działa (można spróbować w innym urządzeniu pod warunkiem tych samych parametrów tj. takiego samego napięcia przeważnie 19v . Oraz istotniej biegunowości wtyczki).
      • następnie wypiąć wszystkie źródła zasilania typu sieć, ładowarka, wewnętrzna bateria. W takim stanie odczekać kilka minut oraz próbować włączyć urządzenie bez podłączania do prądu ( taki zabieg uwalnia ładunki z układu zasilania i odwiesza sprzętowo urządzenie, oczywiście jeżeli w tym tkwi problem). A następnie podłączyć do zasilania i spróbować uruchomić sprzęt.
      • Jeżeli wyżej wymienione zabiegi nie pomogą, należy dostarczyć urządzenie do serwisu.
    2. Po włączaniu zasilania i przyciśnięciu przycisku. Komputer się uruchamia słychać pracę wentylatorów, zaświecają się  kontroli i na tym poprzestaje, brak obrazu na matrycy lub monitorze (sprzęt nie „wstaje”)
      • tu procedura taka sama jak w punkcie 1 tyle ze bez pierwszego i drugiego podpunktu.
    3. Po włączaniu zasilania i przyciśnięciu przycisku komputer wyświetla obraz ale:
      1. Nie ładuje się system operacyjny –  prawdopodobnie uszkodzeniu uległ dysk twardy lub jego kontroler
      2. Nie uruchamia się system ale występuje jego ładowanie po czym się zawiesza się lub resetuje – możliwą usterką jest wina samego oprogramowania lub jego zainfekowania, ewentualnie uszkodzony któryś z podzespołów typu pamięć, karta Wifi lub karta graficzna.
      • Tu nie występuje możliwość naprawy w własnym zakresie, sprzęt należy dostarczyć do serwisu.